Zápis z členskej schôdze

11.10.2010 20:17

 

Zápis

z členskej schôdze konanej dňa 7.10. 2010

v priestoroch reštaurácie GP

 

 

Správa o činnosti a hospodárení za uplynulú sezónu:

Klubová činnosť:

17.12.2009 uplynie rok od vzniku Žiarskeho TK Green park (ŽTKG). V STZ rebríčku klubov náš klub zo 176. klubov skončil na 126. mieste, viac info: https://www.stz.sk/soubory/re_kluby_2010.pdf.

Do klubu do času konania schôdze vstúpilo 18 členov z nich 12 tvoria hráči zo súťažných družstiev, ktoré v sezóne 2010 klub prihlásil do súťaže organizovanej SsTZ a to družstvo mladších žiakov (7+1 hosťujúci) a družstvo mladších žiačok (5). Družstvo mladších žiakov odohralo vonku 4 a doma 3 kolá s konečným umiestnením posledná 8. priečka (z 8.), viac info na: https://www.etenis.sk/index.php?nav=druzstva&nav1=vysledky_souteze&idS=530&filtr_vek_kat=3&filtr_organ=3&filtr_soutez=7&from=0&filtr_sezona=2010&.

Družstvo mladších žiačok odohralo vonku 2 a doma 3 kolá s konečným umiestnením 4. priečka (zo 6.), viac info na: https://www.etenis.sk/index.php?nav=druzstva&nav1=vysledky_souteze&idS=533&filtr_vek_kat=4&filtr_organ=3&filtr_soutez=8&from=0&filtr_sezona=2010&.

Najúspešnejším mladším žiakom čo sa týka bodového zisku sa stal hosťujúci Ľuboš Hajdóni (okrem toho vyhral dva individuálne turnaje triedy „D“ v Banskej Bystrici a Partizánskom, viac info: https://www.etenis.sk/index.php?filtr_sezona=2010&nav=karta&nav1=detail_body&send=1&send=1&PHPSESSID=1bc34fe095413288d18ea4fe2049b9fc&filtr_kraj=&filtr_fulltext=hajdoni&filtr_poradi=&filtr_vek_kat=&filtr_redukce=&pocet_stran=&filtr_den_zacatek=&filtr_mes_zacatek=&filtr_rok_zacatek=&odkud_karta=karta&odkud1_karta=fulltext&from=&id_hrac=7747&filtr_trida=&id_terminovka=&filtr_obdobi=) a najúspešnejšou mladšou žiačkou sa stala Lucia Bezáková. Tu žiaľ zbieranie zápasových skúseností mimo domácich kurtov u mnohých skončilo a v ďalších či už regionálnych majstrovských, turnajoch organizovaných inými klubmi, či iných (FED CUP, Family Cup a pod.) pokračovala len hŕstka hráčov a to: Ľ. Hajdóni, N. Koňarik, L. Hrčková a L. Jasenáková.

Na záver sezóny sa tiež konal 1. a veríme, že nie posledný klubový turnaj dvojíc „Family Tennis Challenge“, kde si svoje sily na kurtoch v Lutile zmerali hráči nášho klubu, ktorí tvorili dvojicu s rodinným príslušníkom, prípadne známym. Aj napriek nepriaznivému počasiu, aj túto činnosť a nielen vďaka výbornému gulášu, ktorý pre nás prichystal správca kurtov, považujeme za úspech klubu.

 

Uvedené hodnotenie sa dotýkalo športovej stránky. Treba ale spomenúť aj to, že aj s odstupom času je

možné považovať založenie ŽTKG ako správny krok, aj napriek mnohým problémom, ktoré sme prekonali, a ktoré nás určite ešte čakajú. Bol to nultý ročník nielen po športovej ale aj po ekonomicko-hospodárskej činnosti a preto veríme, že v ďalších rokoch príde k celkovému zlepšeniu, tak v športovej ako aj v hospodárskej oblasti klubu.

 

Hospodárenie klubu:

Žiadne pokuta zo strany SsTZ nebola nášmu klub pridelená. Celkové príjmy (členské príspevky, zápisné, registračné preukazy, mimoriadne príspevky, sponzoring, výber za kurty, či trénerov a iné) spolu =2.348 €celkové výdavky (registrácia OZ, pridelenia IČO, klubová pečiatka, klubová registrácia, registrácia/preukazy hráčov, prihláška do regionál.súťaže družstiev, vklad do súťaže družstiev pre rok 2010, úhrady za lopty, úhrada za tréningové i súťažné kurty, úhrada za trénerov, úhrada kurtov vrámci turnaju „Family Tennis Challenge“ a iné) spolu =2.267 €, teda rozdiel +81 €. Podrobnejšie info na požiadanie u predsedu klubu.

Celé financovanie klubu bolo výhradne v réžii rodičov detí-hráčov, za čo sa treba poďakovať. Klub pripravil v jarných mesiacoch tohto roku aj krátku prezentáciu ŽTKG, ktorá bola vo forme “Oslovovacieho listu” rozposlaná miestnym firmám s prosbou o finančný príspevok. Žiaľ, touto iniciatívou sa nám nepodarilo získať pre klub žiadny finančný príspevok.

Bankový účet sa vzhľadom na prijaté rozhodnutie pre registráciu do zoznamu prijímateľov (viď nižšie) bude meniť, zmena bude včas oznámená výveskom na klubovej nástenke v GP a tiež zaslaním informačného mailu.

 

Prijatie rozhodnutia o registrácii ŽTKG za prijímateľa % z dane z príjmov:

Vzhľadom na to, že samotná každoročná registrácia do centrálneho registra prijímateľov (50 €), založenie a vedenie osobitného účtu čosi stojí, je na mieste sa rozhodnúť, či vôbec náš klub ako občianske združenie zaregistrujeme do zoznamu prijímateľov.

 

Všetci zúčastnení hlasovali za registráciu. Podmienky na registráciu sú nasledovné:

Organizácia musela vzniknúť v roku 2009 a skôr, aby sa mohla v tomto roku registrovať do Zoznamu prijímateľov % na rok 2011. Túto podmienku má ŽTKG splnenú!

Štatutárny zástupca MVO alebo ním splnomocnená osoba pri registrácii ktorémukoľvek notárovi predloží:
1. rozhodnutie o registrácii, t.j. o založení organizácie s právnou subjektivitou, vrátane potvrdenia o pridelení IČO. Túto podmienku má ŽTKG splnenú!

2. Stanovy, Štatút alebo iný dokument, ktorým sa organizácia riadi a z ktorého je zrejmý predmet činnosti organizácie. Túto podmienku má ŽTKG splnenú!

3. potvrdenie od Sociálnej poisťovne nie staršie ako 30 dní o tom, že daná MVO nemá nedoplatok na poistnom na nemocenské poistenie, na poistnom na dôchodkové zabezpečenie a na poistení v nezamestnanosti. Túto podmienku za ŽTKG do potrebného času vybaví Ing. P. Jasenák!

4. potvrdenie od príslušnej zdravotnej poisťovne nie staršie ako 30 dní o tom, že MVO nemá nedoplatok na poistnom na zdravotné postenie, a to od tej poisťovne, kde sú zamestnanci MVO poistení. Ak sú niektorí zamestnanci poistení u jednej a niektorí zamestnanci u inej zdravotnej poisťovne, je potrebné získať potvrdenie u oboch poisťovní. Ak MVO nemá zamestnancov, toto konkrétne potvrdenie nepredkladá.


5. potvrdenie banky o vedení účtu danej MVO, na ktorý má byť podiel 2 % z dane poukázaný. Predloženie výpisu z účtu nepostačuje. Túto podmienku za ŽTKG do potrebného času vybaví Ing. P. Jasenák!

 Žiadne potvrdenie od daňového úradu nepotrebujeme.

Notár formou notárskej zápisnice osvedčí predloženie týchto dokumentov a údaje o prijímateľovi bez zbytočného odkladu oznámi Komore notárov SR, ktorá vedie Centrálny register prijímateľov podielu zo zaplatenej dane.

Začiatok registrácie 1.9.2010

Posledný deň registrácie 15.12.2010

Zoznam prijímateľov je Notárska komora SR povinná zverejniť do 15. januára 2011

Posledný termín pre zamestnancov, aby požiadali zamestnávateľov o vykonanie ročného zúčtovania zaplatených preddavkov na daň z príjmov FO – 15. február 2011

Posledný termín na podanie daňového priznania pre FO a 2 % – 31. marec 2011

 

Posledný termín na podanie daňového priznania pre PO a  %%. POZOR! ak chce právnická osoba poukázať 2% z dane, termín na podanie daňového priznania je zároveň aj posledným termínom na darovanie financií vo výške 0,5% - podrobné info : Darovanie 0,5% . Ak právnická osoba nedaruje 0,5%, tak v roku 2011 môže poukázať iba 1,5% z dane. – 31. marec 2011

 

Posledný termín pre zamestnancov na podanie Vyhlásenia – 30. apríl 2011

 

V prípade, že by sa klub zaregistruje ešte malé upozornenie:

Daňový úrad si dáva lehotu na vyplatenie do 3-och mesiacov od posledného dňa na podanie daňového priznania, t.j. je možné, že ani príjmy, ktoré by klub takto získal pre sezónu 2011 by nemal k dispozícii skôr ako v júni 2011.

Vzhľadom k tomu čo bolo uvedené je toto jediná reálna možnosť ako sa klub môže dostať k reálnym peniazom.

 

Prezentácia smerovania činnosti a úloh na následovnú sezónu:

Termín obnovenia kolektívnej registrácie na tenisový rok 2011 beží od 1. 10. do 31. 10. 2010. Poplatok uhradený v uvedenom termíne je 5 € (príkaz je už v banke), po 31. 10. 2010 je to 20 €, ak to nebude v termíne, STZ nepridelí na sezónu 2011 nijaký turnaj.

Prihlášky turnajov do TL 2011 aj na majstrovstvá SR STZ prijíma do 15. 10. 2010,  cez klubový systém eTenis .
Upozorňujeme, že do TL 2011 zaradíme turnaje len tým klubom, ktoré si najneskôr do 31. 10. 2010 obnovia kolektívnu registráciu na rok 2011.

Rada STZ prijíma písomné pripomienky a podnety k úpravám ŠTP do 30.9.2010. Dňa 2.10. 2010 sa konala konferencia SsTZ, ktorej sa však za náš klubu nik nezúčastnil.

Od 20. 10. 2010 do 10. 01. 2011 je prestupový termín – poplatok 35 €.

Od 15. 01. 2011 do 28. 02. 2011 je termín pre hosťovanie – poplatok 20 €. Lenka Hrčková vzhľadom na svoj vek odchádza hosťovať do ŠTK Kremnica za družstvá starších žiačok a dorasteniek.

Prihlásenie družstiev do súťaže – do 15. 02. 2011. Do novej sezóny schválené prihlásenie družstva ml. žiakov, v prípade prihlásenia ml. žiačok, pri 4 hráčkach a 6-tich kolách (pri nezmenených poplatkoch) pokuta za sezónu 24 €, v prípade, že by sa našla 5-ta hráčka, ufinancuje jej hosťovanie klub.

Oficiálna lopta pre sezónu 2011 sú výhradne lopty WILSON.

Možnosť dotácie tréningov na zimu 2011 (kurty + tréner) zo strany klubu, všetko bude ale záležať od financií, preto jednoznačná podpora registrovania klubu na 2%.

Vzdelávanie trénerov, krátka apelácia na trénerov pre ich ďalší rast.

Možnosť pritiahnutia do klubu aj ďalšie deti pod 9 rokov, aby sa eventuálne mohli zúčastniť na detských FED cap a DAVIS cap. Aby deti zažili počas súťažnej sezóny, ak nemajú v inej oblasti, či inom športe možnosť cestovať, skúšať sily s rovesníkmi z iných oblastí...

Podľa schválených Stanov ŽTKG, členstvo v orgánoch klubu a funkcia predsedu klubu okrem iných možností zaniká uplynutím volebného obdobia. Voľby výkonného výboru ŽTKG sa konajú na výročnej členskej schôdzi, ktorú zvoláva VV každý nepárny rok, t.j. najbližšie už v roku 2011.

 

 

 

Schvaľovanie výšky poplatkov TK a spôsob ich úhrady pre nasledovnú sezón:

Vzhľadom na dozbieravanie sa niektorých rodičov dievčat (Kollár, Hrčka, Jasenák á 20 € a Pružina 30 €) počas hracej sezóny na činnosť klubu, predseda klubu navrhol (okrem členského príspevku, ktorého úpravu výšky by sme museli riešiť zmenou Stanov - zbytočná administrácia), vybrať opäť mimoriadny príspevok vo výške 20 €, ktorý bol prítomnými schválený. Hlavné dôvody pre výber MP: schválená registrácia prijímateľov % dane z príjmov, s ktorou sú spojené výdavky (50 € + založenie účtu klubu a jeho ďalšie vedenie) a vykrytie činnosti klubu v nasledovnej sezóne do času, kým nám daňový úrad nepripíše oprávnené prostriedky ako prijímateľovi. Bolo Schválené, že mimoriadny príspevok má byť uhradený do 31. 10. 2010. Do založenia osobitného účtu klubu na: 602 092 483/7500, alebo osobne predsedovi, či podpredsedovi ŽTKG. Treba dodržať dátum úhrady!!!

 

Prezentácia návrhov členov ohľadom záležitostí týkajúcich sa fungovania ŽTKG:

Určenie pravidiel:

-         Treba dodržiavať využitie konkrétne objednaného kurtu, t.j. ak je objednaný K3, tak sa nesmie hrať na K2, aj keď je v tom čase voľný aj ten, pretože tam platí iná (vyššia) sadzba. Možnosť sledovania kamerovým systémom! Tiež je potrebné zo strany správcu kurtov dodržať, ak si hráč objedná konkrétny kurt, aby mu tento nebol obsadený aj keď mu bude ponúknutý náhradný, no pre hráča nevýhodnejší, napr. z dôvodu drahšej sadzby na náhradnom kurte, či nevýhoda súvisiaca s počasím (slnečné žiarenie, tieň a pod.)!

-         Odvolávanie tréningov z dôvodu prekážky na strane trénera/hráča/počasia. V prípade nepriaznivého počasia a prekážky na strane hráča, hráč bude volať minimálne 1 hodinu pred konaním tréningu trénerovi! V prípade prekážky na strane trénera, tento bude informovať o tom, že sa tréningu nemôže zúčastniť hráča!

-         Postihy za nevhodné správanie sa hráča počas tréningov, súťaže. Riešenie bude v plnej kompetencii trénera, ktorý bude mať možnosť konfliktného hráča nepripustiť na najbližšiu tréningovú/e jednotku/y.

-         Nevyužité kurty z dôvodu nepriaznivého počasia. Riešenie: klub zaplatí za fixné termíny (tak ako to bolo v letnej súťažnej sezóne 2010), no v prípade nepriazne počasia by mala existovať možnosť vybrať náhradu v najbližšom vyhovujúcom termíne po dohode so správcom kurtov! Tréningy však môžu mať podobu aj teoretických aktivít (padol apel na ďalšie vzdelávanie sa trénerov a následné prenášanie vedomostí na hráčov), v takom prípade by sadzba mali tréneri zvážiť zníženie trénerských sadzieb (nutná dohoda medzi trénermi).

-         Dohovor medzi trénermi a majiteľom kurtov v prípade diskusie o skupinových tréningoch (nie individuálnych). Záver musí byť odsúhlasený aj zástupcami rodičov, pretože aj oni majú právo vstupu do diskusie o tréningových časoch, frekvencii a pod. Týka sa to hlavne skupiny chalanov!

-         Apel na trénerov ohľadom využívania hráčom zaplatenej tréningovej jednotky. Tréneri boli požiadaní, aby čas tréningovej jednotky venovali iba hráčovi, ktorý má zaplatený tréning (sú sťažnosti rodičov na telefonáty, na komunikáciu so známymi a pod.).

-         Apel na rodičov hráčov ohľadom využívania času tréningovej jednotky. Rodiačia boli upozornení, že zbytočne hráčom z tréningovej jednotky ukrajuje čas 10-15 minút rozcvičky, ktorá je dôležitá, no dá sa urobiť pred hodinou, t.j. pred nástupom na kurt.

-         Dodržiavať navrhnutý systém viď letné prázdniny, kedy bolo vedenie klubu obvinené z toho, že systém v rezervácii tréningových jednotiek nebol. On totiž bol, len nebol dodržiavaný a za to sú zodpovední tak hráči ako aj tréneri! Podľa schválených Stanov klubu okrem iného návrhy plánov tréningov majú na starosti tréneričinnosť družstiev riadi a koordinuje vedúci družstva (tu jednoznačne povedať, že vedúci družstiev by mali byť tým spojovacím článkom

medzi rodičmi a trénermi.). Bolo by vhodné, aby si schválené Stanovy opäť všetci pripomenuli. V prípade, že sa nejaký systém dá na schválenie, je nutné ho pripomienkovať do stanoveného času a nie po ňom a pod.!

-         Dodržiavanie termínov úhrad zo strany rodičov. V prípade, že do stanoveného termínu nebude hráčom uhradený kurt, či tréner, hráč na tréningovú jednotku nebude môcť nastúpiť do času, kedy sa daná podĺžnosť neuhradí.

-         Podávanie informácií o činnosti klubu a pod. Predseda viac nebude posielať SMS, telefonovať a odosielať urgujúce maily. Všetky oznamy budú odoslané na platné mailové adresy (v prípade zmeny, túto treba bezodkladne nahlásiť predsedovi klubu) a tiež oznam s dátumom vyvesenia bude vždy aj na klubovej nástenke. Ak nepríde rodič do GP a tiež nepracuje s Internetom, minimálne hráč-dieťa na tréning do GP chodí, všetci už sú vo veku, kedy vedia čítať a písať, takže oznam pretlmočia rodičom doma.

-         Je potrebné už teraz začať s prípravou tréningového modelu na rok 2011 (tak jar-jeseň, ako aj letné prázdniny), aby sme pri tvorbe termínov boli pripravení (v zodpovednosti tréneri a vedúci jednotlivých družstiev).

 

Ďalšie pripomienky ani návrhy v diskusii nepadli, jedine p. Koňarik osobitne poďakoval vedúcemu družstva J. Barniakovi za doterajšiu činnosť v družstve mladších žiakov.

 

 

Dňa 7. 10. 2010 v Lutile                                                                    

Zapísal: Ing. Daniela Hrčková

Späť

Kontakt

Mgr. FRANCISTY Radoslav - tenisový tréner s licenciou

0908 252 787

© 2008-2024, všetky práva vyhradené

Tvorba web stránok zdarmaWebnode